Svetten lackar

Fy fan, ni skulle se mig nu! Knallröd i ansiktet och svettig från topp till tå. Och min andning ska vi inte prata om. Fy tusan vad trött jag är efter kvällens joggingrunda. De gånger jag sprungit tidigare har sträckan tagit ungefär 50 minuter och ta sig igenom. Idag putsades tiden med nästan 10 minuter. Jag som har SÄMST kondition på norra halvklotet är rött nöjd med tidsförbättringen. Till sommaren kanske jag i princip kan halvera löptiden(ja då förstår ni hur långsamt jag joggar egentligen) om jag fortsätter att träna, men vi är inte där än. Och i dagsläget får jag vara nöjd om jag tar mig igenom rundan och att då göra det på en bättre tid är bra. Kände faktiskt inte av min gamla stukning idag, brukar göra det annars. Men däremot kände jag av gårdagen och dagens raska timmespromenader i benen så jag var trött i innan jag ens börjat löpa.

Tycker ni att jag tjatar mycket om promenader och löpning? Ni får stå ut. Jag måste få skryta lite, eller hur?


Jag just nu. Brukar ni också bli så röda i ansiktet när ni tränar?

Nu står duschen på schemat och sedan blir det att kolla in Halv 8 hos mig och Big Brother på web-tv.
Ha det fint.
Kram