Har du sett herr Kantarell?

Åh vad det är härligt att gå i skogen. Att höra fågelkvitter och känna doften av skog är underbart. Jag älskar naturen. Jag och pappa har varit ute 1,5 timme i skogen. Vi gick dock inte ut för att höra på fågelkvitter och känna dofter utan vårt mål med skogspromenaden var att hitta lite kantareller. Fanns tyvärr inte så mycket som vi hade hoppats på. Våra "svampställen" är mer för höstkantarellerna än för sommarkantarellerna så vi skulle behöva hitta nya ställen. Om någon vill tipsa om nåt ställe så skulle jag inte bli ledsen direkt. Men förmodligen vill ingen avslöja något svampställe. Det är en hemlighet för alla utomstående och något man går i graven med. Konstigt att man är så hemlig med det egentligen.

Vi blev förföljda om kossor också. Gud vad de glor! Har ni blivit riktigt utstirrade av en ko någon gång? Jäklar vad de är nyfikna. Jag tog med mig kameran och fotade dem också. Sen tyckte de inte att det var lika roligt att följa efter oss längre. Men det är inte klokt vad gulliga de är.




Svamen vi hittade idag




De söta glo-kossorna


Hoppas att ni får en riktigt bra dag allesammans.
Själv ska man och jobba vid 17.00. Hoppas det inte kommer allt för mycket folk. Igår var det galet mycket människor och handlade. Nästan enbart turister så mycket engelska blir det. Var ytterst nära att börja prata tyska igår med en herre som inte förstog engelska så bra, men tyvärr är jag för feg för att våga använda mig av tyskan. Skulle bli så pinsamt om de inte skulle förstå mig. Ja jag vet, jag är larvig.

Men som sagt, hoppas att ni får en bra dag i alla fall. Tänk inte på mig som måste jobba:P
Puss och kram och nyp i stjärten
1
Mackee

Vart jobbar du?