Dagsformen...

Utvärdering av dagsformen(eller borde kanske säga kvällsformen, men det låter inte alls lika bra). Kroppstemperatur hög, hals ond och hosta jobbig. Ja så ser det ut i nuläget för mig. Har legat i min säng större delen av dagen och tittat på Sex and the City.

Jag har genom året varit relativt skonad från sjukdom så det är rätt åt mig att åka på det antar jag. Men oj så gnällig man blir när man inte är kry. Att bli ompysslad av mamma är i och för sig inte så dumt, men jag föredrar ändå att må bra.

Är ni sjuka ofta? Under min skoltid(låg- och mellanstadiet, högstadiet, gymnasiet och komvux) har jag inte missat många dagar på grund av sjukdom. Vissa människor är hemma för minsta lilla krämpa, men jag vill gärna försöka gå upp ur sängen istället för att ligga och tycka synd om mig själv.. Har man tur så går det över. Det har mycket att göra med att frånvaro=mycket att ta igen senare. Hellre må halvdant och klara sig igenom skoldagen och sedan kunna komma hem och ta det lugnt, än att bli tvungen att köra järnet när man väl är frisk igen..


Så, slut med min "tycka synd om mig själv stund" och istället höra med er hur ni mår? Hänt något roligt under dagen kanske. Söndagar brukar i och för sig vara ganska sega. Man orkar inte riktigt ta sig för något speciellt. Har ni kanske kikat på film och ätit lite överblivet godis? Det är söndagsmys i högsta grad!:)




Mina underbara systrar får vara med på ett hörn här idag. Tänk när man var så liten. Längtar så mycket tillbaka till den tiden ibland.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram kram

3
Becca

Vi har haft en lugn och skön söndag. Man får passa på att njuta när man är ledig hela familjen.

Krya på dig nu och hoppas det går bra i morgon. Kram Becca

alicia

fin blogg:)

Annas inspiration

Vilken trevlig blogg.

krya på dig!