Svampinlägg, IGEN

Hallå mina vänner!
 
Hur står det till med er en torsdag som denna då? Med mig är det fint i alla fall. Dagen startades med en promenad på 9 km tillsammans med syster Linn, sedan har läsning av kurslitteratur och rensning av svamp stått på schmat. Svampen är färdigrensat och förvälls just i skrivandets stund på spisen. Kurslitteraturen däremot har jag inte riktigt tagit mig igenom än. Råkade visst börja diska och torka skåp istället. Det är väldigt vad allt annat helt plötsligt blir SÅ viktigt och SÅ roligt, i jämförelse att läsa en bok om laborativ matemativundervisning.
 
OBS. Vill du inte läsa mer om svamp kan du sluta läsa NU. För resterande delen av inlägget handlar om just detta.
 
Nå ja, så kan det vara ibland. Igår var jag alltså ute i svampskogen med svärmor och Christher och vi fann en riktig guldgruva. Det tog kanske en kvart eller något liknande att fylla tre korgar med kantareller. Sammanlagt var vi ute i ungefär två timmar men det var först i slutet som vi hittade den såkallade "guldgruvan". Men för att ta sig till det bästa svampstället jag varit på (gult överallt på marken) var man tvungen att ta sig genom djungel, bestiga Mount Everest och korsa Atlanten, typ. Kanske en smula överdrift här och var, men ja, det var kämpigt att ta sig till svampstället i alla fall.
 
Såhär såg det ut när vi passerade djungeln:
Det var ormbunkar överallt och man såg inte vart man gick. Men ändå rätt häftigt att plöja sig igenom ett hav av dessa.
 
Det var svårt att fånga alla kantareller på bild för svampen växte liksom överallt, men två bilder på dessa ser ni här.
 
Och när alla våra korgar stod samlande såg det ut på följande vis:
 
Och sist men inte minst, en närbild på min korg:
 
Ja det var en härlig tur i skogen igår och extra härligt är det ju såklart när man får med sig en skörd. Mindre roligt är det dessvärre att rensa all svamp.
 
Men vad fasen, det var ju läsa kurslitteratur jag skulle göra. Inte skrivs ett blogginlägg om svamp. Hej självdisciplin, vart har du tagit vägen? Antar att du fortfarande har semester? Bäst för dig att du är tillbaka senast på måndag!!!
 
Ha det bra hörrni, nu MÅSTE jag faktiskt läsa.
KRAM