Duvjävel

Måste bara säga att jag börjar bli FÖRBANNAT trött på duvjävlarna som alltid ska hålla på och kuckla(haha eller vad gör duvor för läten egentligen? kuckla lär de ju inte göra, men vet inte vad jag ska kalla det) precis utanför mitt fönsert. Spelar ingen roll vilken tid på dagen, de sitter alltid utanför och låter, rätt irriterande faktiskt.

6
The House Of Wise

Jag förstår att du tycker att det är sjukt irriterande. Och kuckla var ju en ganska så bra beskrivning av duv läten.

Michaela - Gäst hos Gester i Brasilien

haha, jag håller med dig... Helt stört vilket oväsen ett annars så gulligt ljud kan bli. Gillar dock inte duvor alls, de är som råttor med vingar - alltså smittbärare enligt mig.

Jag kallar duvornas läte för purrande jag...

ida

vad jobbigt!

tokio hotel

hur mår du? vill du vara med i min tävling på bloggen? :)

penny

Det låter ju mysigt ju:P

thea

Kuttra gör väl duvor? Fast jag har dock aldrig förstått vad som är kuttrande med deras läten. Jag tycker kuckla passar alldeles utmärkt! :p