Skogens guld...

Idag har jag och pappa varit ute och plockat svamp. Vi var ute i ca 2,5 h och hittade omkring 3,5 kg kantareller. Så nu till maten stekte jag lite kantareller till familjern som vi åt på mackor. Det känns så lyxigt med svamp att steka sådär.  Svamp ligger högt på min lista över bra saker med hösten.




Kantareller(ej bild från idag)


Nu sitter vi här hemma och kikar på fotbolls-EM. Och så bra det går. Sverige leder med 2-0 mot Italien. Ett Italien som varit totalt chanslösa. Det är väl härligt när det kan gå bra för våra svenska damer.

Det är många (främst killar/män/gubbar) som tycker att damfotboll är tråkigt. Det går långsamt och händer inte mycket. Det är tråkigt att det ska behöva vara så. Man kan inte jämföra damerna med herrarna för då blir det fel. Män och kvinnors kroppar är inte bygda för att vara lika bra. Män är starkare och det får vi acceptera. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. På stenåldern var det männen som var ute och jagade, och då var det en nödvändighet att de var stora och starka. Kvinnorna däremot behövde inte samma kroppsbyggnad till de sysslor som fanns i "hemmet".

Jag tycker därför att det är fruntansvärt sorgligt att man måste jämföra dam-fotboll med herr-fotboll. Acceptera att det ser olika ut i tempo och allt det där. Vi måste stötta vårt land, oavsett om det är kvinnor eller män som spelar.

(Okej, nu blev det visst lite djupa tankar här, men det är en viktig sak. Diskriminering tycker jag inte om. Hoppas inte ni gör det heller?.)



Ha det nu bra allesammans.

Kram kram

2
Fia

Åååå det som är sååå gott!

Sanne - bloggdesigner

Nu är det sista chansen att vinna en sexleksak i min blogg! Tävlingen avslutas ikväll kl.22. Välkommen att delta!